Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  گل ميمون گل ميمون

گل و گیاه ظرافت

گل ميمون

گل ميمون

گل ميمون گياهي است چندساله، بومي مناطق مديترانه كه با توجه به منطقه آب و هوايي كه در آن كشت مي‌شود، به‌صورت گياه يك‌ساله يا دو ساله كشت مي‌شود. اگر در منطقه‌اي كشت شود كه زمستان سرد است، به‌صورت يك‌ساله و اگر در منطقه‌اي كشت شود كه سرماي زمستان ملايم است، به‌صورت دو ساله كشت مي‌شود. گل‌هاي اين گياه داراي پنج گلبرگ به رنگ‌هاي گل ميمون زرد، گل ميمون قرمز، گل ميمون الوان، گل ميمون صورتي و ارغواني است به حالت خوشه‌اي بر روي شاخه قرار دارند. برگ‌هاي گل ميمون نيزه‌اي شكل و صاف است. اين گياه از نظر ارتفاع، پاكوتاه، پابلند و متوسط است. علت نام‌گذاري اين گياه به اسم Snapdragon اين است كه كلمه Snap به معني گاز گرفتن و dragon به معني اژدهاست كه به اين معني است كه اين گل در حالت عادي بسته است وقتي پايين گل را فشار دهيم، دهانه آن باز مي‌شود كه مانند دهان اژدهاست. از طرف ديگر علت نام‌گذاري آن به گل ميمون در زبان فارسي اين است كه بذرهاي آن شبيه سر ميمون است.

ارتفاع  گل ميمون در واريته‌هاي مختلف بين ده سانتيمتر تا يك متر متغير است. از فرم‌هاي بلند آن براي گل بريده و از فرم‌هاي كوتاه آن براي كاشت در حاشيه باغچه‌ها مي‌توان استفاده كرد. گل ميمون براي رشد و گلدهي به نور كافي احتياج دارد. بنابراين بايستي در محل آفتاب‌گير در باغچه كاشته شود. خاك باغچه بايد بايستي قوي و داراي زهكشي خوبي باشد. فاصله كاشت نسبت به طول گياه فرق مي‌كند معمولاً فرم‌هاي كوتاه را با فاصله 25 تا 30 سانتيمتري و فرم‌هاي بلند را با فاصله 50 40سانتيمتري مي‌كارند، اين رقم پابلند بوده و بهتر است با فواصل 50سانتي‌متر از يكديگر كاشته شود. چون بذرها در عمق كم كاشته مي‌شوند حتماً تا قبل جوانه‌زني روزي دو بار با افشانه خاك را خيس كنيد و اجازه ندهيد هرگز خشك شود.

گل ميمون

كاشت گل ميمون

بذر گل ميمون براي رشد و گلدهي به نور كافي احتياج دارد؛ بنابراين بايستي در محل آفتاب‌گير در باغچه كاشته شود. خاك باغچه بايد بايستي قوي و داراي زهكشي خوبي باشد. فاصله كاشت نسبت به طول گياه فرق مي‌كند. معمولاً فرم‌هاي كوتاه را با فاصله 25 تا 30 سانتي‌متري و فرم‌هاي بلند را با فاصله 50-40 سانتيمتري مي‌كارند. براي طولاني شدن طول گلدهي گل‌ها را مي‌برند و از آن به‌عنوان گل بريده استفاده مي‌كنند يا بعد از پژمرده شدن و قبل از تشكيل بذر گل ميمون آن‌ها را قيچي مي‌كنند. زماني كه گياه بعد از مدتي گل دادن فرم شاداب و جوان خود را از دست داد آن را از محل نزديك به زمين قيچي كرده و سپس با يك كود مايع آن را كودپاشي مي‌كنند. در اين صورت گياه از نو شروع به رشد و فعاليت كرده و گل‌هاي خوبي خواهد داد. گل ميمون را در گلدان نيز مي‌توان پرورش داده و نسبت به زمان كاشت بذر در فصول مختلف در گلخانه به گل مي‌نشيند.

گل ميمون از دو طريق قلمه گرفتن و كاشت بذر گل ميمون تكثير مي‌يابد. در فصل پاييز بذرها را در تركيبي خاكي كه نصف ماسه و نصف پيت يا خاك‌برگ است در گلخانه بكاريد. بذرها معمولاً بعد از 10 تا 20 روز سبز مي‌شوند. بعدازاينكه نشاءها به‌اندازه كافي رشد كردند در گلدان‌هاي كوچك كاشته مي‌شوند و در گلخانه سرد يا شاسي قرار مي‌گيرند. اين گياهان در فصل بهار به باغچه منتقل شده و گياهاني كه بدين ترتيب پرورش يافته‌اند زودتر از سايرين به گل مي‌نشينند و در واقع با اين روش گل‌هاي زودرس به دست مي‌آيند. بذرهاي گل ميمون بسيار ريز بوده و مي‌توان به‌صورت دست پاش كاشت و پس از رشد گياهان آن‌ها را تنك كرد و برخي را از خاك درآورده و به محلي ديگر منتقل مي‌كنيم. براي جوانه‌زني بهتر بذر گل ميمون مي‌توان آن‌ها را چند روز قبل كاشت داخل يخچال قرار داد تا خواب‌شكني انجام شود. اولين قدم براي كاشت بذر گياهان زينتي انتخاب خاك مناسب است. بهترين تركيب خاك براي كاشت اين بذر شامل 30 درصد كوكوپيت، 50 درصد پيت ماس يا ورمي كمپوست و 20 درصد پرليت دانه‌ريز است. ابتدا بذرها را داخل آب ولرم بريزيد تا به مدت چند ساعت خيس بخورند (حداقل 3 تا 10 ساعت). اين عمل باعث شده تا پوست خارجي بذرها نرم و شكسته شود و جوانه‌زني تسريع شود. بذرها به‌طور طبيعي بعد از اين مدت بايد ته طرف بروند.

گل ميمون

براي خريد بذر گل ميمون و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/26 ساعت: ۰۸ توسط:zerafatcom :